23. aprīlis 2024. gads, otrdiena

nav
Skati
Augstākais punkts
Kepa virsotnes apkārtne, ap 1850m v.j.l.
Augstumu starpība
273m
Ērtākais veids kā no Piezu Ezeru ielejas nonākt līdz Morskie Oko ezeram. Šī kalnu taka ir samērā viegla, bet pāris vietās ir jābūt uzmanīgiem, it īpaši, sliktajos laika apstākļos. Ziemā, tas ir, no 01.decembra līdz 31.maijam, šī kalnu taka ir slēgta dēļ lavīnām.
Maršruts no Piecu Ezeru ielejas
Trase sākas no kalnu patversmes Piecu Ezeru ielejā pie ezera Przedni Staw (1668m) un ir marķēta ar zilo krāsu. Lai nonāktu uz trasi, no klanu patversmes vajag iet gar ezeru austrumu virzienā. Sākuma posms ir diezgan lēzens, bet ātri vien takas stāvums sāk strauji pieaugt.
Ātri vien nonākam līdz kalna Svistova Čuba (Świstowa Czuba) virsotnei, kur trase strauji nogriežas pa labi un sākas tipiski zig-zag augšā kāpšana. Pēc padsmit minūtēm esam uzkāpuši uz Svistova Kopa (Świstowa Kopa), no kurienes paveras fantastisks skats uz Piecu Ezeru ieleju, ka arī daudzām Augsto Tatru virsotnēm. Izbaudot šos skatus, ejam tālāk pa Svistowe Siodlo (Świstowe Siodło).
Pēc brīža, kalnu trase pagriežas pa kreisi un sāk vest uz leju pa ērtiem pakāpieniem. Mums priekšā ilgs travers uz Svistovkas katlu. Tālāk kāpšana lejā iet zig-zag veidā un pēc brīža ejam pāri lielam akmeņu bērumam. Tālāk pa ērtu taku uzkāpjam uz platu zāliena plato pie Kepa kalna no kura var redzēt Morskie Oko reģionu un varenās Augsto Tatru virsotnes, kas tur atrodas.
Kā šķērsot Žandarmērijas gravu
Tagad sākās mierīga nokāpšana, kalnu taka ved cauri kalnu priedīšu audzēm. Dažviet kalnu taka kļūst šaura un stāva. Tā nonākam līdz grūtākajam trases fragmentam. Ejam cauri klinšaini Žandarmērijas gravai (Żleb Żandarmerii), kur kādreiz kā drošības elementi bija ķēdes. Šeit vajag būt īpaši piesardzīgiem un uzmanīgiem. Pareizākais veids kā šķērsot šo posmu ir virzīties pa augšu neskatoties uz to, ka pa apakšu izskatās drošāk. Tālāk kalnu taka lavierē starp kokiem, nokāpšana notiek pa samērā ērtiem akmens pakāpieniem.
Pēc padsmit minūtēm esam lejā uz asfaltētā ceļa. Līdz Morski Oko ezeram atlikušas vien kādas 10 minūtes.

Laika prognoze uz virsotnes Rysy (2503m v.j.l.)